Ana Sayfa Arama Galeri Video Yazarlar
Üyelik
Üye Girişi
Kategoriler
Servisler
Nöbetçi Eczaneler Sayfası Nöbetçi Eczaneler Hava Durumu Puan Durumu
WhatsApp
Sosyal Medya
AKİF ARSLAN
AKİF ARSLAN

Depremi Atlatan Vatandaş, Şimdi de İletişimsizlikle Mücadele Ediyor

Kahramanmaraş’ta 6 Şubat depremlerinin üzerinden yıllar geçmesine rağmen bazı sorunlar hâlâ çözüme kavuşmuş değil. Bunlardan biri de Onikişubat ilçesine bağlı Kılavuzlu Mahallesi’ndeki Gölkent Sitesi sakinlerinin yaşadığı iletişim sorunu.
Bugün Gölkent Sitesi’nde 14 blok bulunuyor. Her blokta 41 daire yer alıyor. Yani yüzlerce aile, binlerce vatandaş burada yaşamını sürdürüyor. Deprem sonrası yaralarını sarmaya çalışan insanların en temel ihtiyaçlarından biri olan iletişim hakkı ise adeta görmezden geliniyor.
İddiaya göre, 2023 Kahramanmaraş merkezli depremlerin ardından bölgeye yerleştirilen muhtarlığa ait baz istasyonu kaçak elektrik kullandığı gerekçesiyle elektrik dağıtım şirketi tarafından söküldü. Eğer bu iddia doğruysa elbette gerekli işlemler yapılmalıdır. Ancak burada asıl sorgulanması gereken konu, sökülen baz istasyonunun yerine neden yeni bir çözüm üretilmediğidir.
Çünkü sorun sadece bir baz istasyonunun kaldırılması değildir.
Sorun; binlerce insanın telefon görüşmesi yapamaması, internet erişiminde sıkıntı yaşaması, acil durumlarda yakınlarına ulaşamaması ve dijital çağın en temel hizmetlerinden mahrum bırakılmasıdır.
Bugün bir vatandaş hastasını hastaneye götürürken, bir öğrenci ders çalışırken, bir esnaf müşterisiyle görüşürken, bir anne çocuğuna ulaşmaya çalışırken güçlü bir iletişim altyapısına ihtiyaç duyuyor. İletişim artık lüks değil, temel bir ihtiyaçtır.
Özellikle deprem yaşamış bir şehirde iletişim hatlarının güçlü olması hayati önem taşımaktadır. Afet anlarında telefonların çekmediği, internetin çalışmadığı bir ortamın ne kadar büyük riskler doğurabileceğini hepimiz acı tecrübelerle öğrendik.
Bu nedenle Türk Telekom başta olmak üzere ilgili kurumların Gölkent Sitesi’nde yaşanan bu mağduriyete kayıtsız kalmaması gerekiyor. Eğer mevcut noktada sorun yaşanıyorsa, alternatif bir alan belirlenmeli, gerekli izinler alınmalı ve vatandaşların iletişim sorunu kalıcı şekilde çözülmelidir.
Burada yaşayan insanlar ayrıcalık istemiyor.
Kimse lüks talep etmiyor.
Vatandaş sadece telefonunun çekmesini, internetinin çalışmasını ve gerektiğinde sevdiklerine ulaşabilmeyi istiyor.
Depremden sonra “yaraları saracağız” denildi.
Yaralar sadece betonarme binalar yapılarak sarılmaz.
İnsanların günlük hayatını kolaylaştıran hizmetler de eksiksiz verilmelidir.
Kılavuzlu Mahallesi Gölkent Sitesi sakinleri bugün seslerini duyurmaya çalışıyor. Yetkililerin bu çağrıyı duyması ve bir an önce çözüm üretmesi gerekiyor.
Çünkü iletişim hakkı, ertelenebilecek bir hizmet değildir.
Ve unutulmamalıdır ki; depremden kurtulan insanlar, iletişimsizlik nedeniyle yeni mağduriyetler yaşamamalıdır.

YORUMLAR

Leave a Reply

YAZARLAR
TÜMÜ

SON HABERLER