İlçe protokolünün, öğrencilerin ve vatandaşların yoğun katılım gösterdiği etkinlik, doğaya duyulan sevgiyi ve sorumluluğu bir kez daha gözler önüne serdi.
Protokol ve Gençler El Ele Verdi
Andırın’a bağlı Boğasak Mevkii’nde düzenlenen etkinliğe; Andırın Kaymakamı Mustafa Arslanşahin, İlçe Jandarma Komutanı Kıdemli Üsteğmen Remzi Aslan, İlçe Emniyet Amiri V. Ahmet Küçükduran, Orman İşletme Müdürü İbrahim Şahanoğlu ve İlçe Milli Eğitim Müdürü Aykut Türkmen’in yanı sıra çok sayıda kurum müdürü, orman işletme personeli, öğretmenler ve öğrenciler katıldı.
Yaz mevsimi öncesinde orman yangınlarına karşı toplumsal duyarlılığı artırmayı hedefleyen etkinlikte, protokol üyeleri ve okul çağındaki çocuklar el ele vererek çöp topladı.
“Doğa Çöplük Değil, Evimizdir”
Andırın Kaymakamlığı tarafından yapılan açıklamada, etkinliğin özellikle çocuklara “yeşil vatan” sevgisini aşılamak adına büyük bir önem taşıdığı belirtildi. Yaklaşan yaz ayları öncesinde orman yangınları riskine dikkat çekilen açıklamada şu ifadelere yer verildi:
“Yaz mevsimi öncesi, vatandaşlarımızın orman yangınlarına karşı daha dikkatli ve duyarlı olmalarının önemine dikkat çeken etkinlik, okul çağındaki çocuklarımız ile birlikte gerçekleştirilerek onlara da yeşil vatan sevgisini aşılamayı amaçlamıştır. Kıymetli vatandaşlarımız, lütfen doğa içerisindeki faaliyetlerinizde götürdüğünüz yiyecek ve içeceklerin çöplerini yanınızda götürerek en yakın çöplüğe bırakınız. Doğa çöplük değil, evimizdir.”
Tonlarca Atık Toplandı
Yeşil tişörtleri ve şapkalarıyla doğayı renklendiren öğrenciler, öğretmenleri ve orman personeli eşliğinde ormanlık alana atılan plastik, cam ve evsel atıkları tek tek toplayarak büyük çöp poşetlerine doldurdu. Toplanan çöpler, çevre kirliliğinin önüne geçilmesi ve yangın riskinin azaltılması amacıyla alandan uzaklaştırıldı.
Etkinlik, çekilen toplu hatıra fotoğrafı ile sona ererken, geride daha temiz bir Boğasak ve çevre bilinci kazanmış onlarca çocuk bıraktı.

