Odun ateşinde saatlerce kaynatılan, içerisine binbir bereket barındıran bakliyatlar, kuruyemişler ve malzemelerin dualarla eklendiği aşure yapımında, mahallede birlik ve beraberlik rüzgarları esti.
Aşure kazanının başında yoğun emek sarf eden Aysel Kıvrak ve Gülseren Menendiz, bu anlamlı güne dair duygularını şu sözlerle dile getirdi:
“Muharrem ayı, bizler için paylaşmanın, bir arada olmanın ve bereketin simgesidir. Her yıl olduğu gibi bu yıl da komşularımızla bir araya gelerek aşuremizi büyük kazanlarda, odun ateşinin sıcaklığında kaynatmanın mutluluğunu yaşıyoruz. İçine kattığımız her bir malzeme, aramızdaki birliği ve sevgiyi temsil ediyor. Dualarla pişirdiğimiz aşuremizin mahallemize hayırlar ve bereket getirmesini diliyoruz. Allah kabul etsin.”
Hazırlanan nefis aşure, pişirilme aşamasının ardından sıcak sıcak kaselere doldurularak tüm mahalle halkına ve komşulara ikram edilmek üzere hazırlandı. Geleneklerin yaşatıldığı bu anlar ise mahalle sakinleri arasında büyük takdir topladı.

