Kahramanmaraş’ta yine Hüzünlü bir Gün yaşandı. 15 Nisan 2026 tarihinde, Onikişubat ilçesinde bulunan Ayser Çalık Ortaokulu’nda meydana gelen Okul Saldırısı olaylarında fail hariç 1’i öğretmen, 8’i öğrenci olmak üzere ilk belirlemelere göre 9 kişi hayatını kaybetmiş ve yaralılar tedavi altına alınmıştı. İlerleyen süreçte, yoğun bakımda tedavisi süren öğrenciler hakkında düzenli olarak resmi güncellemeler paylaşılmıştı. Eğitim Öğretim Yılının Sona ermesi ile Aileler Hüzünlü karne sevinci yaşadı.
“En Güzel Karneyi Şehadetle Aldılar”
Okul binası önünde toplanan kalabalık, ellerinde saldırıda hayatını kaybeden “Şehit Adnan Göktürk Yeşil”in fotoğraflarını taşıdı. Grup adına yapılan açıklamada, hayatını kaybeden çocukların dünyevi karnelerden ziyade, şehadet mertebesine erişerek Rabb’lerinin katında en yüksek dereceyle “en güzel karne”yi aldıkları vurgulandı.
“Eğitim Sistemine Olan Güvenimiz Sarsıldı”
Yaşanan acının gölgesinde eğitim sistemine dair sert eleştirilerde bulunan veliler, çocuklarını sapa sağlam bir şekilde teslim ettikleri eğitim kurumlarının, süreç yönetimi konusundaki zafiyetlerine dikkat çekti. Açıklamada, “Onları sapa sağlam teslim ettiğimiz eğitim ordusunun, bu karne sürecini ne kadar sağlıklı yöneteceğinden şüphelerimiz var” ifadelerine yer verilerek, sorumluların hesap vermesi noktasındaki kararlılık dile getirildi.
“Bu Vatan Şehitlerini Unutmayacak”
“Bu Vatan Şehitlerini Unutmayacak” yazılı pankartlar eşliğinde seslerini duyurmaya çalışan aileler, çocuklarının hatırasına sahip çıkacaklarını belirterek, adalet arayışlarının süreceğini yineledi.

