Kahramanmaraş’ta etkili olan sıcak hava dalgası günlük yaşamı olumsuz etkiledi. Sıcaklığın 50 dereceye yaklaştığı kentte, araç içi termometreler 46 dereceyi gösterdi. Şehrin farklı noktalarındaki dijital termometrelerde de sıcaklığın 45-46 derece arasında olduğu görüldü.
Kavurucu sıcaklardan korunmak isteyen vatandaşlar parklar, ağaç altları ve gölgelik alanlarda vakit geçirmeyi tercih etti. Bazı vatandaşlar ise güneşin etkisinden korunabilmek için şemsiye kullanarak sokaklarda yürüdü.
Yüksek sıcaklıklar yalnızca insanları değil hayvanları da etkiledi. Kent merkezindeki birçok hayvanın gölgelik alanlara sığındığı ve su kaynaklarının çevresinde toplandığı görüldü.
Öte yandan, sıcak havanın etkisiyle, bulantı, kusma, halsizlik ve sıcak çarpması şikayetleriyle çok sayıda vatandaş sağlık kuruluşlarına başvurdu.

